پتروشیمی بوشهر

پتروشیمی بوشهر


فن استک ها در برج های خنک کننده وظیفه خروج بخار آب داغ و جلوگیری از بازگشت دوباره آن به فضای درونی برج های صنعتی را دارند.با توجه به محیط خورنده ایجاد شده در فضای اطراف این برج ها استفاده از فن استک های کامپوزیتی جهت افزایش عمر سازه ضروری می باشد.همچنین با توجه به سازه بتونی یا فایبرگلاس نگه دارنده فن استک سبک بودن سازه فم استک بسیار با اهمیت می باشد به همین دلیل استفاده از مواد کامپوزیتی در ساخت فن استک ها هم ازنظر قیمت تمام شده و هم از نظر مقاومت نسبت به شرایط محیطی بهرترین گزینه می باشد. از لحاظ هندسی فرم کلی فن استک به صورت ونتوری طراحی شده است که باعث بهبود راندمان فن و هدایت بهتر هوای خروجی از برج خنک کن می شود. فن استک علاوه بر خواص و تاثیری که در عملکرد برج خنک کن دارد، از لحاظ فیزیکی نیز به عنوان محافظ فن برج خنک کن و موتور و گیربکس عمل می کند. همچنین ارتفاع فن استک موجب می گردد جریان هوای خارج شده از برج خنک کن که از لحاظ رطوبت در شرایط اشباع قرار دارد، به راحتی به سمت ورودی هوای Cooling tower حرکت نکند که این امر نیز موجب افزایش راندمان برج خنک کننده می شود. علاوه بر این موارد فن استک در زمان وزش باد نیز می تواند جلوی ایجاد جریان گردابی و ورود مجدد هوا به برج خنک کننده را بگیرد. واد مورد استفاده: مواد اولیه مورد استفاده شامل کامپوزیت انواع رزین های پلی استر-وینیل استر-اپوکسی و پارچه ها و الیاف شیشه و کربن می باشد.مواد مورد استفاده بنا به درخواست کارفرما یا بر اساس نیاز و طراحی صورت گرفته انتخاب می شود.

ابعاد و اندازه: بر اساس نقشه های دریافتی و یا طراحی صورت گرفته بنا به درخواست کارفرما و ظرفیت تبریدی که سیستم باید ایجادکند ابعاد و اندازه فن استک تعیین می شود.این ابعاد از قطر 4 متر تا 12 متر و از ارتفاع 2 متر تا 6 متر متغییر بوده که تمامی ابعاد در شرکت پیشروکامپوزیت قابل تولید می باشد.

پروسه ساخت: فرایند ساخت قطعات فن استک به یکی از روش های ساخت قطعات کامپوزیت لایه گذاری شده(laminate composite) که شامل روش های دستی-تحت خلاء و تزریق تحت خلاء می باشد.نحوه چیدن لایه ها مقدار رزین مورد استفاده ضخامت سازه و محل هایی از سازه که باید مورد تقویت قرار گیرند براساس بارهای مکانیکی ایجاد شده طراحی و اجرا می گردد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!